Skattegårdsvägen 1
511 73 Fritsla
Växel: 0320 – 713 000

Öppetider Butik:
Mån – Fre: 10.00 – 17.00
Lördag: 11.00 – 14.00
Sön & Helgdag: Stängt

Vanliga frågor

Kolla gärna våra mest ställda frågor om du kan få svar innan du skickar till oss.

Vad kostar frakten?

Frakten varierar beroende vart du bor och vad du köper, tillbehör skickas normalt med Postnord eller Schenker. När du lägger din beställning har du två val, hämta i butik eller frakt tillkommer. Du kommer få ett mejl ifrån oss där vi beräknat fraktavgiften för just din beställning och därefter behandlas och skickas din varor omgående såvida din order inte innefattar beställningsvaror då leveranstiden naturligt blir längre. Vi strävar alltid efter att erbjuda bästa möjliga fraktkostnad för dig som kund. Din order kommer inte behandlas förrän du som kund har godkänt fraktkostnaden, vilket du gör genom att besvara mail med fraktinformationen ifrån oss.

Större maskiner eller partier av foder kräver planering och transport/maskintrailers, denna fraktkostnaden fås i samråd med oss efter du lagt en beställning på objektet.

Vad finns det för betalmetoder?

Vi har flera upplägg av betalningssätt, den vanligaste är faktura. Här krävs det att du går igenom våra kreditkontroller, gör du inte det finns det finansiering eller direktbetalning. Vi kan kräva att du betalar din order innan vi levererar din vara. Du kan alltid själv välja att förskottsbetala, lägg ett meddelande i ordernoteringen så återkommer vi med betalinformation.

Hur långa leveranstider har ni?

Har vi varan i lager skickas den inom 3 arbetsdagar, vissa produkter är beställningsvaror eller skickas direkt från våra leverantörer där kan leveranstiden variera, för varje order om möjligt lämnas kolli-ID ut så att du an följa din order.

Maskinfrakter bestäms i samråd med dig som köpare.

Hur säker är er hemsida? Skyddas min information?

Vi hanterar aldrig några kredituppgifter eller betalinformation på vår hemsida, denna information görs enbart över mejl i efterhand. Vår hemsida är säkrad med SSL Certifikat som minimerar risken för angrepp.

Vad händer efter lagd order?

Du kommer få ett mail med information gällande frakt och fraktkostnad. Genom att besvara det mail kan du antingen bekräfta fraktkostnaden eller välja att annulera din order. Vi behandlar din order omgående och färdigställer den så fort vi kan.

När kan jag som ny kund handla på faktura?

Nyare kunder som handlar av oss kommer i flesta fallen tvingas betala direkt innan produkten skickas, är du en återkommande kund ser vi lojaliteten i att erbjuda dig att handla på faktura såvida du är kreditvärdig. En kreditupplysning kommer genomföras på samtliga nya kunder som önskar betala mot faktura.

Skicka oss ett mejl